הכל על בניית אתרים

כמעט כל בעל עסק יודע שהיום לא מספיק לפרסם בעיתון המקומי או על גבי פליירים ומגנטים על מנת לגייס לקוחות חדשים ובאינטרנט ניתן לחשוף את העסק למאות לקוחות חדשים כל יום. לכן, השאלה היא לא האם לבנות אתר אינטרנט, אלא איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר…

Webdesign, Layout, Website

מכיוון שכיום יש בשוק כל כך הרבה מערכות לבניית אתרים וחברות בניית האתרים עצמן משתמשות בשלל מושגים מפוצצים כדי לנסות ולפתות את הלקוחות, בעלי עסקים רבים פשוט מבצעים
קניית דומיין וחותמים על הדיל שנראה להם הכי משתלם, אך כשהאתר מוכן, הם מגלים שהוא לא באמת עונה כל הצרכים שלהם ולפעמיים להבטחה הזולה היה בעצם מחיר כבד.

כדי להבין למה ואיך זה קורה, חשוב שנבין שיש כמה סוגים של אתרים כיום:

אתרים חינמיים – אלו הם בעצם אתרים שכלל לא דורשים פנייה לחברת בניית אתרי אינטרנט, אלא מדובר בחברה שפיתחה מערכת עצמאית לבניית אתרים ומעמידה אותם לרשות הגולשים. עם זאת, לחינם הזה יש מחיר ומי שלא משלם לחברה דמי מנוי חודשיים, מוגבל בכמות הדפים שהוא יכול לשים באתר, במספר התבניות שהוא יכול לבחור מתוכן או בכתובת אותה הוא יכול לבחור לאתר (לדוגמה, במקום mydomain.co.il, האתר יישב תחת הכתובת הלא מאוד ידידותית my-building-company.co.il/my-site-name)

חשוב לציין שיש הרבה מאוד רמות ואיכויות של אתרים בחינם, אך יצירת אתר מרשים עם עיצוב מקורי היא מלאכה שדורשת לא מעט זמן ובעיקר יכולת לעבוד עם המערכת "לפי הספר". כמו כן,  מרבית המערכות בעברית מלאה עדיין אינן מגיעות לאותה איכות של המערכות מחו"ל.

אתרים סטאטיים – אלו הם אתרים שמגיעים "קומפלט" ולא ניתן לבצע בהם שינויים לאחר שיוצרים אותם. היום הם אמנם נדחקים לשוליים, אך עדיין נעשה בהם שימוש כאשר רוצים לבנות דפי אינטרנט בודדים עבור גולשים שמגיעים מפרסומות של גוגל או פייסבוק (דפי נחיתה).

אתרים דינאמיים – אלו הם כבר אתרים דינאמיים שהמבנה שלהם גמיש ומאפשר להוסיף אליהם תוכן או דפים חדשים לפי רצון המשתמש. לדוגמה, באתר קטלוגי ניתן להוסיף ולהסיר מוצרים מן הקטלוג או לנהל את המכירות (אם מדובר גם בחנות וירטואלית), באתר המיועד לעורכי דין או בעלי מקצועות חופשים אחרים ניתן להוסיף מאמרים וכך הלאה. מידת השליטה ויכולות המערכת נקבעות כבר בשלב האפיון ולכן המערכת לרוב קלה לתפעול ולא כוללת חלקים מיותרים או הגדרות טכניות מורכבות שאפשר להסתבך איתן.

יש לציין כי בשוק ישנן גם מספר מערכות לניהול תוכן שנוצרו על ידי מתכנתים מכל רחבי העולם (לדוגמה וורדפרס או ג'ומלה), אבל גם הן דורשות הגדרה והתקנה של חברת מקצועית לבניית אתרים על מנת שגם מי שאינו בעל ידע קודם בניהול אתרים יוכל לעבוד איתן בנוחות.

כפי שניתן להבין, כיום שוק בניית האתרים כמו בבניית דפי נחיתה נע יותר ויותר לכיוון האתרים הדינאמיים ואילו האתרים הסטאטיים מוצעים בעיקר למי שרוצה לבנות אתר קטן בעלות נמוכה מבלי רצון לשנות אותו בעתיד. עם זאת, העיקרון שכל מערכת צריכה להיבנות בהתאם לצרכים של בעל העסק ולא ההפך חייב להישמר. אחרי הכול, קל הרבה יותר למכור מוצר זול עם תכונות מוגבלות מאשר מוצר מותאם אישית במחיר סביר…

אתרים רספונסיבים

עוד מושג חם מאוד שנכנס לאחרונה לז'רגון המקצועי הוא "אתר רספונסיבי". אתר רספונסיבי הוא אתר שלא בנוי לפי תבנית גרפית קבועה, אלא משנה את הפרופורציות שלו לפי גודל המסך והרזולוציה של המשתמש, כך שהוא נראה תקין הן על סמארטפון בגודל 4 אינץ והן על טאבלט של 10 אינץ (או מסך מחשב בגודל 21 אינץ לצורך העניין).

מכיוון שבאתרים רספונסיבים אין תופעות מרגיזות כמו תפריטים שנמשכים אל מעבר למסך או שורות ארוכות מדי, הם יכולים לשפר במידה רבה את הנגישות והאטרקטיביות של עסקים ברשת מבלי הצורך לפתח אפליקציה מיוחדת ויקרה.

לסיכום, בניית אתרים היא תהליך ארוך שרצוי להקדיש לו זמן ומחשבה ממש כמו בכל השקעה כספית אחרת לטווח הארוך. אתר שאינו אופטימאלי הוא לא רק בזבוז של כסף, אלא גם של זמן , ובעיקר מדובר בעוגמת נפש שברוב המקרים אפשר להימנע ממנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *