בימינו חנויות הווירטואליות מציפות את הרשת, בחנויות וירטואליות ניתן לרכוש כמעט כל מוצר שתבקשו, מציוד ספורט דרך מכשירי חשמל למיניהם ועד לריהוט, בגדים ומזון. בעלי עסקים גילו מהר את היתרונות של חנות וירטואלית שנקראת גם במונח 'חנות מקוונת'. יש עסקים שמוסיפים את החנות לעסק הפיזי שקיים להם וחלק רואים בחנות מקוונת כמיזם בפני עצמו.

 

כך או כך, הפוטנציאל הכלכלי והרווחי של חנות וירטואלית הוא עצום. הוא חוסך עלויות רבות כמו מקום, שטח ציוד, נוכחות של מוכר או מאבטח. החיסרון היחיד של חנות וירטואלית הוא שאתם לא החנות היחידה "באזור".

אמנם הקמה של חנות וירטואלית היא יחסית פשוטה, אך השאלה הנשאלת היא איך היא תהייה מובדלת מכל השאר כדי שיכנסו דווקא אליה וירכשו ממנה מוצרים- הכל טמון במנועי החיפוש, כשגוגל בראשם. להלן טיפים לקידום חנות וירטואלית.

קידום החנות שלכם

מדובר אם כן בצורך הכרחי שבלעדיו לא תוכלו למכור דבר. 90 אחוז מהגולשים היום נעזרים במנוע החיפוש גוגל. אחוז קטן מאוד עובר לדף החיפוש השני של התוצאות. המסקנה היא שאתם חייבים לבלוט ולהיות מקודמים כבר בדף הראשון.

חברה לקידום אתרים

מומלץ לפנות לחברה שמספקת שירותי קידום אתרים, שהיא מקצועית, בעלת ניסיון ושתדע איך לקדם את האתר שלכם. תחום של קידום אתרים או בשמה הלועזי- SEO (Search Engine Optimization), הוא תחום מורכב ומסועף שכל יום מתעדכן מחדש. רק מומחים בעלי מחשבה יצירתית, שמכירים את התחום ונמצאים כל יום עם יד על הדופק, יוכלו לדאוג נאמנה לקידום האתר שלכם לטווח ארוך.

במקביל תוכלו גם אתם לבצע מספר פעולות שיכולות לקדם את האתר שלכם:

קוד אתר נכון

ישנם מספר סטנדרטים שגוגל קבע כיצד צריך להראות קוד טכני של אתר. בזה מתמקצעים חברות קידום אתרים. לפני בנייה של אתר (חנות וירטואלית) הקפידו שהקוד יהיה מותאם גם לגוגל ושיעמוד בכל התקנים של איגוד האינטרנט העולמי.

תגי META

אלו תגיות שנמצאות בתוך הקוד, שהתפקיד שלהן הוא לתאר את האתר למנוע החיפוש. הם חשובים מאוד והם כוללים את הכותרת והתיאור שמופיע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש.

תוכן מקורי ומעניין

הסיכויים שגולש יגיע אליכם דרך המנוע החיפוש, זה באמצעות האתר שלכם שיכיל עמודי תוכן מקוריים של מלל. חשוב שהתוכן יהיה רהוט, ברור ואטרקטיבי ושימשוך את הגולשים הרלוונטיים.

לינקים פנימיים

גוגל מאוד אוהב שיש קישורים באתר אך הוא מעדיף שזה יהיה בסדר הנכון ועם היגיון. את זה ניתן לעשות על ידי בניה של קישורים פנימיים בתוך התוכן שלכם.

לינקים חיצוניים

זה פרמטר מכריע לקידום של אתר. גוגל בוחן כל קישור לאתר שלכם כמו "בחירה", והאיכות של הקישור שבחרתם קובע הרבה יותר מהכמויות קישור שתכניסו.