לקוח שמזמין תוכן לדפים שלו במדיה החברתית או לבלוג העסקי שלו יודע שיש לו לוח זמנים עסקי של מבצעים, הנחות, מועדים שבהם קונים יותר ומועדים שבהם קונים פחות. הוא יודע להיערך לזה בתוך העסק שלו, ולכן הלקוחות חייבים לקבל על כך את התוכן הנכון שיהיה מתואם עם לוח הזמנים העסקי שלו. התכנית האסטרטגית של כל מי שמספק כתיבת תוכן נערכת מראש בהתחשב באילוצי לוח השנה וצורכי הלקוח. אם יש עסק מזון שיש לו עניין מיוחד בחגי ישראל כי אז הוא נערך להם במיוחד, בדף העסקי ובבלוג שלו יתייחסו לכך ואף ינסו למנף זאת כדי להזרים יותר עבודה ולקוחות למקום במועדים אלה.
ניתן לקחת השראות רבות מכלים אשר מודדים מעורבות משתמשים, לדוגמא הכלי buzzsumo כמו כן ניתן לקחת השראה, לדוגמא: כתיבת תוכן בזול מבלוגים בתחום.
כתיבת תוכן שמושך לקוחות בזמן
מצד שני, זמנים חלשים יותר בגלל אירועים מסוימים יחייבו התייחסות עניינית באמצעות כתיבת תוכן ינסה לפתור זאת, וכן הלאה. כלומר, לכל אירוע ולכל צורך יכול להינתן פתרון מצוין בעזרת התוכן המתאים ללקוחות, ומבלי להתעלם מכך. אתם בוודאי מכירים לא מעט דוגמאות של אנשים שפספסו הזדמנויות נהדרות לקדם את העסק שלהם רק משום שלא תכננו לטווח ארוך תכנית כתיבת תוכן שיווקי מקצועי שהיה עושה שימוש במועדים מסוימים לטובתם. מנהל התוכן שלכם אמור לקחת את לוח השנה ולבנות לכם תכנית תוכן אסטרטגית ולכתוב בצורה מרתקת ככל האפשר. למה זה כל כך חיוני להסתכל בלוח השנה ולכתוב מראש גם אם לא סגרתם עדיין שום מבצע מיוחד? כדי שאנשים שמחפשים תוכן בעל ערך מסוים לאותו זמן או אירוע יעשו שימוש בתוכן שלכם וישתפו אותו הלאה.
איך זה עובד בשטח?
אם אנשים מתחילים לחפש מתכונים לעוגות גבינה או עוגות גבינה ממש כבר לאחר יום העצמאות, כדי להתחיל להתכונן לחג השבועות, ולכם יש חנות גבינות או מחלבת בוטיק או קונדיטוריה, על ידי כתיבת תוכן מחושבת לטווח רחוק תוכלו לאתר ולמשוך אותם אליכם. אין היגיון יותר פשוט מזה אלא שיש צורך ליישם זאת ולא להזניח במחשבה שאתם בוודאי תיזכר בזמן הנכון כדי לעשות זאת. למרבה המזל, כל הפלטפורמות שבהן אנחנו מפרסמים את התוכן הזה מאפשרים לתזמן ולכן אפשר להעלות את כל זה מראש ולהיות רגועים שהלקוחות לא יפספסו הזדמנות פז לתקשר נכון עם לקוחות באמצעות כתיבת תוכן שיווקי שמגיע בדיוק בזמן.