ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, כך גם אתרי אינטרנט נעשים מורכבים יותר לגולש. בשנים האחרונות, ניתן לראות כי חברות רבות משקיעות את מיטב כספן בפיתוח פיצ'רים מדליקים ואתרים המורכבים מיישומים רבים, אך ללא ספק הצלחת תוכנות ויישומים אלו, נעוצים בחוויית המשתמש של הלקוח. אתר אינטרנט יכול להיות מעוצב, מושקע ומשוכלל, אך כאשר הא אינו נוח לגולש, הוא יעזוב את האתר ללא רגשי מצפון כלל ויעבור לאתר הבא שיציע לו גלישה נוחה ותפעול פשוט יותר.

מהם השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לאחר בניית אתר?

אתר נשען בסופו של דבר על דבר אחד – איך הגולשים תופסים אותו. לכן עליכם לשאול את עצמכם – האם האתר ידידותי לאנשים שאינם טכניים? האם האתר נעים לשימוש? האם האתר יהיה ידידותי לקהל היעד שלכם? האם הגולש ימצא בקלות את מה שהוא מחפש? אלה הם השאלות הבסיסיות שיש לבדוק דקה לפני שהאתר עולה לאוויר. כמובן שיש צורך להיעזר בבעלי מקצוע שתפקידם לבקר אתרים ולוודא כי הם אכן ידידותיים למשתמש.

מהי למעשה חווית משתמש? ומה תפקיד מעצבי חווית משתמש?

חווית משתמש, עוסקת בשאלה "כיצד גולש או לקוח פוטנציאל מרגיש כאשר הוא נמצא באינטראקציה עם המערכת או עם האתר". למעשה המערכת יכולה להיות פלטפורמה, תוכנה, אפליקציה אתר אינטרנט או יישום. אנשים העוסקים בעיצוב חווית משתמש, נקראים מעצבי UX, במהלך לימודם במכללות או בבתי ספר שונים, הם לומדים מספר דברים: את השימושיות במערכת, נוחות ומהירות הגלישה, התאמה לקהל יעד, יעילות חווית הגולש במילוי שדות וטפסים במערכת ומה רצון הגולש בשורה תחתונה.

למה כל כך חשוב להתמקד בחוויית משתמש?

כיום בעלי אתרים, שמים את מלוא תשומת הלב בעיצוב האתר ובנראות הכללית שלו, אך הם למעשה שוכחים כי האתר משמש ככלי שיווקי לכל דבר וניתן לראות כי עיצוב מרשים אכן נותן הרגשה טובה ומושך את העין, אך כאשר האתר אינו נגיש ונוח לגלישה, גולשים יינטשו את האתר ויעדיפו לגלוש באתר המושקע פחות מבחינה עיצובית, אך נוח ופשוט לגלישה.

 

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Mouse – UX
mouseux.com