איך בתור מקדמי אתרים פרילאנסרים?

שתפו

קידום אתרים הוא תחום שהיקף הפעילות בו מתרחב ללא הרף. לצד החברות שעוסקות בהעלאת אתרים מסוגים שונים למקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים ישנם גם לא מעט פרילנסרים שלמדו את הנושא ומתמקצעים בו תוך כדי עבודה שוטפת. הפרילנסרים יכולים לעבוד עבור חברות שעוסקות בשיווק באינטרנט וגם ישירות עבור בעלי אתרים שמעוניינים בקידום – ובכל מקרה ישנם כמה דגשים חשובים להתנהלות נכונה כבר מהיום הראשון.

 

הנהלת חשבונות מסודרת

 

פרילנסר, כדאי לזכור, הוא עסק לכל דבר, וכמו כל עסק הוא מחויב להקפיד על הנהלת חשבונות מסודרת. שימו לב – קבלת סכום כסף עבור שירות קידום אתרים מבלי להנפיק חשבונית מתאימה באופן מידי הינה עבירה על החוק ועלולה לסבך את אותו פרילנסר שנמצא בראשית דרכו המקצועית עם שלטונות המס. העונש עלול להיות קנס גבוה, ומאחר שמן הסתם לעסקים קטנים אין רזרבות כספיות להוצאות מיותרות שכאלה הרי שמומלץ בחום להקפיד על הוצאת חשבוניות בזמן.

 

הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא חשבוניות באינטרנט. האפשרות להפיק חשבוניות אונליין מוצעת לכל בעלי העסקים בזכות חוק חתימה אלקטרונית שנכנס לתוקף כבר בשנת 2003. לפי חוק זה חתימה דיגיטלית על מסמך שהוא בעצם קובץ – בהתאם לתנאים הקבועים בחוק – תקפה בדיוק כמו חתימה בעט על מסמך נייר, ולכן אין בעצם צורך בכל התהליך המסורבל של הזמנת ספרי חשבוניות ומילוי אותם פנקסים באופן ידני.

 

יתרון נוסף של הנפקת חשבוניות באינטרנט, מעבר לעובדה שניתן לעשות זאת בכמה לחיצות כפתור פשוטות וכך למזער את הסיכון שפעולה הכרחית זו תתפספס עקב מחסור בזמן, הוא הרושם החיובי שמייצרות החשבוניות הדיגיטליות. בדרך זו הפרילנסר נתפש כאיש מקצוע רציני שכדאי לעבוד איתו, ועוד בונוס בעל ערך הוא הידידותיות לסביבה.

 

מטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך

 

כל תהליך קידום אתרים מבוסס על גיבוש אסטרטגיה מדויקת והגדרת מטרות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. באופן דומה לביצוע כל הפעולות הנדרשות כדי לעמוד במטרות ה-SEO, כדאי לכל פרילנסר בתחום (ובעצם בכל תחום שהוא) להציב גם לעצמו מטרות מוגדרות היטב – כך שיוכל במקביל לקידום הלקוחות שלו לקדם גם את עצמו.

 

המטרות, ובעצם תמיד כדאי ליצור חזון עסקי של ממש, רלוונטיות גם לטווח המידי וגם לעתיד הרחוק יותר. מומלץ ליצור רשימה של פעולות אפשריות ומתבקשות כדי לממש את החזון, כולל לוחות זמנים לביצועם – ועוד מרכיב הכרחי בהצלחה הוא מעקב אחרי הביצוע, כדי לוודא שקצב ההתקדמות מאפשר הגעה לכל המטרות בכל טווח זמן שנקבע.

 

בהקשר זה כדאי לדעת שמי שמנפיק חשבוניות באינטרנט יכול גם ליצור בקלות דוחות רלוונטיים ובפרט סיכומי ההכנסות בכל פרק זמן רצוי. סיכומים אלה משמשים לא "רק" להגשת הדוחות השונים למע"מ ומס הכנסה אלא מספקים לאיש המקצוע עצמו אינדיקציה טובה מאוד לגבי התקדמותו המקצועית בתחום המאתגר והמתגמל.

 

איזון מדויק בין עבודה לבין פנאי

 

המלצה נוספת שתקפה כמובן לכל פרילנסר שהוא ולאו דווקא בתחום קידום האתרים היא למצוא איזון נכון בין עבודה לבין פנאי. למעשה עבור מקדמי אתרים זהו דגש חשוב במיוחד בגלל אופי העבודה והעובדה שבמרחב הדיגיטלי קשה באופן כללי ליצור הפרדה מלאה בין שעות הפעילות לבין שעות הפנאי.

 

בראשית הדרך הקושי משמעותי אף יותר, בגלל הרצון של כל פרילנסר להוכיח את עצמו ולהתקדם (ובעצם לעמוד במטרות שהציב לעצמו). למרות הקושי המובן, חיים טובים באמת כוללים גם פרקי זמן משמעותיים שבהם העבודה היא מחוץ לתחום לגמרי – וכדאי לא לוותר על כך.

 

 

אולי יעניין אותך גם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים

מי מאתנו אינו זקוק לשירותי אחסון אתרים? כל בעל עסק מוכרח להקם אתר כדי לפתח את שירותיו ולפרסם אותם, שהרי מרבית לקוחותיו באים דרך שורת

שיווק בנלאומי
בלוג

כשרוצים לפרוץ לשוק הבינלאומי

לא מעט חברות ישראליות מציבות לעצמן כמטרה, פריצה לשוק הבין הלאומי. הסיבה לכך לרוב נובעת מהעבודה שהשוק השיראלי, פורה ומוצלח ככל שיהיה, עדיין נחשב לשוק

דילוג לתוכן