עסקים רבים מנצלים את האינטרנט למסירת תוכן ומידע על פעילותם, כמו גם, לפרסום ולמכירות. ככל שגולשים רבים יותר ייחשפו אל התכנים שלהם, כך יגדל הסיכוי שהם יהפכו ללקוחות פוטנציאליים. מכאן קצרה הדרך למכירות ולרווחים שיטיבו עם העסק ובעליו. על פניה התאוריה נראית פשוטה, אבל בפועל נדרשת השקעה רבה ביצירת הכלים הגורמים לכל זאת לקרות. התכנים באינטרנט מועברים באמצעות אתרים שונים. יש כאלו שמוקמים על ידי העסקים עצמם, יש אתרי חדשות, אתרים העוסקים בתחומים הקרובים לפעילות בית העסק ודרכם ניתן לפרסם ועוד. בכל מקרה, יש צורך לקדם אתרים אלו כדי שיופיעו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.
ברגע שהאתר הוקם לשביעות רצון בעל העסק מתחיל שלב קידומו. יש שתי שיטות קידום עיקריות: קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן נעשה על ידי הקלקלות על מילות מפתח נבחרות. כל הקלקלה על מילה כזאת מקדמת את האתר. ככל שתהיינה הקלקלות רבות יותר, כן, הקידום יהיה מהיר יותר. יש לכך יתרון גדול אבל החיסרון הוא בעלות הגבוהה, יחסית, קידום אורגני נעשה על ידי כתיבת תכנים. אין הגבלה על כתיבת כמויות. גם כאן יש לבחור בביטויי מפתח המתארים יותר מכל את פעילות העסק או הפעילות העיקרית בו. ככל שיהיו תכנים רבים יותר עם הקלקלות על מילות מפתח, כן, יקודם העסק.
מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות כתיבה יצירתית ואיכותית ויתנו לה עדיפות. גוגל מעוניינת שחווית הגלישה תהיה נעימה ומספקת. משום כך, יש חשיבות לאופי כתיבת התכנים. מי שמבצע את העבודה הם קופירייטרים מנוסים אשר יודעים להעביר מידע בצורה הולמת, עניינית, שיווקית ולא מעיקה. קידום אורגני איטי יותר אבל טומן בחובו יתרונות אחרים דוגמת עלות נמוכה, תכנים הנשמרים לאורך זמן שניתן לקרוא אותם פעמים רבות. אפשרות ליצירת קישורים לאתרים שונים, לבלוגים ועוד. מומחים לקידום אתרים הם אלו אשר ממליצים על השיטה הטובה ביותר לבעלי העסקים והם אל אשר בפועל מבצעים את העבודה. במקרים רבים, הם ישלבו את שתי השיטות כדי להגביר את אפקט הקידום.
למומחים לקידום אתרים יש כלי מדידה שונים אשר באמצעותם הם יכולים לבדוק את מידת החשיפה של האתר, את סוג הגולשים המגיעים, את כמות הפניות החוזרות, את אלו שהופכות להזמנות ועוד. כלים אל חשובים מאוד לכל בעל עסק בעת קבלות החלטות שונות, שלעיתים, הינן אסטרטגיות. עסק אשר מבצע קידום ממומן חייב להיות מוכן לקבלת תגובות, פניות והזמנות. הכנה שאיננה מספקת עלולה לפגוע בו וליצור חוסר שביעות רצון אצל הלקוחות ולגרום לאפקט שלילי לתדמיתו. קידום ממומן, לעומת זאת איטי יותר, והפניות תופענה בהדרגה. כך, שלעסק חדש או הנמצא בתהליך התחדשות יהיה זמן רב יותר להתארגן והוא יוכל להתמודד ביתר קלות עם פניות דלילות שמתגברות בהדרגה.