גולשים רבים מרבים כיום לגלוש באינטרנט באמצעות מכשירי מובייל. יש בהם שמכשירים אלה מהווים את פלטפורמת הגלישה העיקרית בכלל והבלעדית בפרט. מספרם של הגולשים ברשת באמצעות המובייל צפוי להשתוות ואף לעבור את מספרם של הגולשים ב WEB כבר בעתיד הקרוב. גידול מגמה זו והאצה והצפי למספר גולשים הולך וגדל במובייל מחייב את מתכנני האתרים ומקדמיהם להיענות לאתגר ולתת מענה לרצונות הגולשים, צרכיהם וציפיותיהם. הם נדרשים לתת מענה, בין השאר או בעיקר לסוגיית המהירות: הגולשים כיום חסרי זמן קצרי סבלנות ( ו/או ההיפך…) ומצפים לכך שהכול יהיה לאלתר, כאן ועכשיו, מעכשיו לעכשיו- מהיר, נגיש, זמין, בהישג יד, בהקשת כרית האצבע הקטנה. הם מצפים לכך שאתרי האינטרנט ייטענו במהירות כמו אתרי דסקטופ.

קיימים הבדלים אחדים בין אתר WEB לבין אתר מובייל:

  1. באתר web גולשים בדרך כלל בנינוחות רבה יותר, בעוד באתר מובייל גולשים בעיקר "תוך כדי" ( נסיעה, הליכה, אכילה ופעולות נוספות) או "בין לבין" ( פעולות אלה ואחרות).
  2. באתר מובייל הפלטפורמה קטנה יותר, המקום מצומצם יותר, קשה  לגלוש בנוחות לאורך זמן. קשה יותר לגלול את המסך.
  3. כאשר בונים אתר מובייל צריך לתכנן באופן מושכל את העתר על מנת להפיק את המיטב מהאופטימיזציה שלו.
  4. מאחר שאתרי המובייל נישאים עם האנשים לכל מקום ובכל זמן, הם משמשים עבור רבים מכשיר מרכזי ובלעדי לסקר שוק ולהשוואת מחירים. ממחקרים שונים עולה, כי 55% מהצרכנים משתמשים במכשירי מובייל לבירור מקומות ומחירים לקנייה שתתבצע בתוך כשעה מרגע תחילת החיפוש באמצעות המכשיר וכ- 85% מהם יקנו, כצפוי וכמשוער, באותו יום.
  5. הציפייה והדרישה מאתרי מובייל הם שיהיו ברזולוציות גבוהות.
  6. הציפייה והדרישה היא שניתן לקיים באמצעותם תקשורת רציפה ושוטפת עם רשתות חברתיות.
  7. הגולש מצפה לבצע רכישה באתרים המהווים חנויות מקוונות המציעים היצע גדול של מוצרים ולשלם באמצעות מנגנון סליקה מאובטח.
  8. חשוב לציין, כי חברות  שהשכילו להתאים את אתריהן לפלטפורמות ניידות רשמו שיפור ניכר בביצועים בכלל ואחוזי המרות בפרט ובכך רכשו יתרון יחסי חשוב ומשמעותי על חברות מתחרות שלא ביצעו את ההתאמה הנדרשת ומחויבת המציאות הזו.
  9. כיום, כאשר מגמת המעבר של גולשים למובייל ברורה ומובהקת, רצוי ומומלץ לתת עדיפות לבניית אתרים ב Responsive design- השיטה האפקטיבית ובעיקר המועדפת על מנוע החיפוש גוגל. הוכח זה מכבר ומוכח מדי יום, כי שיטה זו מעניקה חוויה לגולש, מאפשרת ניהול תוכן יעיל ולאורך זמן חוסכת כסף.
  10. בשל המצע ( גודל מסך קטן בהרבה במובייל) חשוב לא לדחוס אלמנטים רבים לעמוד. הסיבה פשוטה- צר המקום. חשוב להקפיד על פריסת עמוד אנכית תוך הצגת מידע חשוב ורלוונטי מיוחד בחלק העליון של המסך.
  11. הכתיבה נדרשת להיות בהירה, קצרה, תמציתית. אין מקום למלל רב והקריאה, כאמור, קשה יותר במובייל. הממשק קטן יותר.
  12. המבנה האפקטיבי המומלץ לאתר מובייל: אחד- שלושה לינקים עיקריים בחלקו העליון של העמוד, אובייקט חזותי (ויזואלי) ותפריט.
  13.  בשל קוצר המצע וממשקי תצוגה קטנים חשוב להדגיש את ההנעה לפעולה – ביצוע המרה.
  14. מכשירי מובייל שמוטמעת בהם טכנולוגיה חדשנית מציעים לא רק חוויית גלישה נוחה ונעימה אלא גם את כל התכנים שניתן לגלוש אליהם ב- WEB עם חיבור ישיר לחשמל. העדר תשתית חשמלית לא מהווה עוד מכשול או תירוץ לאתרים שלא ניתן לנצל ולמצחות בהם את מלוא הפוטנציאל של אתרי רשת הן מבחינת הצורה והעיצוב הגרפי והן מבחינת התוכן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *