כל עסק צריך אתר, שיהווה כרטיס ביקור ברשת האינטרנטית ואף יצליח "לגייס" לקוחות פוטנציאלים נוספים. העלויות הנדרשות לבניית אתר בעת הנוכחית, אומנם נמוכות משנים עברו, אך יש לקחת בחשבון את סך הקריטריונים אותם יש לשלב במהלך הבנייה, החל מעלויות העיצוב, האחסון, הדומיין, עלויות כתיבת התוכן, קידום האתר במנוע החיפוש ועוד. ככל שתגיעו מוכנים לקראת הפרויקט, כך לא תהיינה הפתעות ותוכלו לעבור את התהליך בשלום מבחינה כלכלית.

לכל תחום בשלבי הבנייה, קיימים עלויות שונות, בין אם זה בניית המערכת (בניית האתר), עיצוב האתר ועוד. במאמר זה ננסה לסרוק את העלויות הנדרשות לכתיבת התכנים, שיופיעו ויחשפו בפני גולשי האתר.

למה לשלם יותר אם אפשר לשלם פחות

כתיבת תוכן לאתרים, כמו כל תחום אחר בישראל בפרט ובעולם בכלל, הוא תחום תחרותו בו ניתן למצוא טווח מחירים נרחב, החל מכמה עשרות שקלים ועד כמה מאות שקלים ומה שביניהם (מדובר עבור דף בודד). כשהשוק מציע עלויות של 22 ₪ עבור דף תוכן אחד ומתחרה אחר מציע דף תוכן בעלות של 120 ₪, הנטייה הטבעית יש לומר, היא לשלם את המחיר הנמוך ביותר ולחסוך אך הקנייה לא בהכרח תשיג את המטרה.

כתיבת תוכן באופן כללי ולאתר בפרט, היא אינה מלאכה המתבצעת על ידי מכונות מכוילות, אלא אדם מוכשר הוא זה היושב מעבר מסך המחשב, בונה את אסטרטגיית התוכן, כותב את המסר, משפצר את הכותרות ועורך את הטקסט לכדי מוצר איכותי המצליח להעביר לגולש הממוצע את המסר באופן בהיר ומהיר ככל האפשר.

מי שמצא לעצמו, כותב המעניק עלויות כתיבת תוכן לאתרים איכותית, בעלות של עשרות שקלים בודדים בלבד, אשר מצליח לייצר תוכן איכותי לטווח הקצר והארוך גם יחד, רצוי שלא יספר עליו לאיש, משום שזוהו נכס אדיר וככל שתפיצו את הבשורה, כך הוא יקבל יותר עבודה וה- שקלים הבודדים יהפכו לעשרות ומאות שקלים כנגד האיכות המיוצרת.

זמן שווה כסף שווה איכות

על פי רוב, כתיבה איכותית עתידה לקחת זמן ועבור זמן יש לשלם. כדי שהכתיבה אכן תצליח להעביר את המסר של האתר או החברה (אגב בדיוק כפי שהעיצוב מעביר את המסר), יש לאפיין את החברה, לקבל אודותיה נתונים ורק לאחר מכן ניתן לכתוב את התוכן המבוקש.

כתיבת תוכן לאתרים חייבת להיות איכותית ועבור איכות יש לשלם. אתם יכולים לבחור בין המחיר הנמוך ביותר בשוק ולקחת סיכון, או לבחור במחיר הגבוה ביותר ולהיות שקטים ובטוחים באיכות, אך מנגד יש באפשרותכם למצוא את המחיר הממוצע בשוק וזה שיניח את דעתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *