אחת השאלות החמות ביותר בתחום השיווק באינטרנט היא עד כמה כדאי להשתמש בפייסבוק כפלטפורמה פרסומית. מצד אחד רבים מהמומחים בתחום קידום האתרים, ושיווק באינטרנט באופן כללי, מאמינים כי הרשת החברתית היא גם ה-מקום להבליט בו את העסק – אבל מצד שני ישנם גם רבים הטוענים כי מבחינת שיווק, פייסבוק אינו סיפור הצלחה וכדאי למקד את המאמצים, האנרגיות, הזמן והכסף במקומות אחרים.

 

פייסבוק – אתר שחולל מהפכה

פייסבוק, כפי שיודעים מן הסתם כמעט כולם, החל בשנת 2004 כמיזם שנועד לאפשר לתלמידי אוניברסיטאות מיוחסות לתקשר האחד עם השני.

בקיץ 2012 כבר היו קרוב למיליארד דפי משתמשים בפייסבוק – אמנם על פי ההערכות כמה עשרות מיליונים מהם מזויפים, אולם כמחציתם פעילים מדי יום (ולא מעטים מהם פעילים לא רק כל יום אלא כל היום…), ובכלל פייסבוק הפך להרבה יותר מעוד רשת חברתית – יש המייחסים לו שינוי של ממש בתחומים רבים בעולם, מהנעת גלגלי מהפכות שונות ועד טלטול תחום השיווק באינטרנט.

כמובן שהפופולאריות הגואה של פייסבוק הופכת אותו גם למגנט לנוכלים, גזענים ושאר עבריינים, ובנוסף נמתחת ביקורת נוקבת על ה"התמסחרות" של הרשת – אולם גם בתחום הפכפך כמו האינטרנט עושה רושם שפייסבוק תישאר ותשגשג לפחות לכמה שנים נוספות, ובהתאם יותר ויותר עסקים ישתמשו בה למטרות שיווק באינטרנט.

שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק – יתרונות

שיווק באינטרנט בפייסבוק מתבצע בעיקר דרך יצירת דף עסקי ("דף מעריצים") לעסק, ובשאר המקרים באמצעות הקמת קבוצה. דף עסקי נתפס על-ידי גולשים רבים כדרך מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות ובעצם ממתג את העסק כידידותי ללקוחותיו וקשוב לצרכיהם – במיוחד כשבדף מתפרסמים מעת לעת מבצעים אטרקטיביים, או שניתנות הטבות בלעדיות למי שעשה LIKE לדף.

יתרון נוסף הוא המחיר היחסית נמוך של שיווק באינטרנט באמצעות הפייסבוק – שמעניק את הפלטפורמה הטכנולוגית (המתקדמת למדי) ומייתר את הצורך להקים אתרים יקרים.

אבל היתרון המרכזי של שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק הוא הפוטנציאל הוויראלי העצום שבו – פרסום אטרקטיבי יגיע במהירות שיא להמוני גולשים: לא רק ללקוחות הקיימים, אלא גם לחבריהם, לחברים של חבריהם, לחברים של החברים של החברים וכן הלאה – כך שבזמן קצר יחסית, ובעלות נמוכה יחסית, זוכים לחשיפה עצומה.

שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק – חסרונות

לצד היתרונות הרבים של שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק, יש גם חסרונות: ראשית, לפייסבוק יש חוקים די נוקשים לגבי הפעילות בה, שגם משתנים לעיתים קרובות, לפעמים באופן שרירותי – כך שבמקרים מסוימים עבודה רבה שהושקעה לשם שיווק דרך הפייסבוק עלולה לרדת לטמיון.

בנוסף, למרות העלייה המשמעותית בפעילות העסקית והפרסומית בפייסבוק, עדיין ישנם משתמשים רבים המסתייגים מכך – כך שחלק מקהל היעד של כל קמפיין בפייסבוק לא רק שלא ישתכנע, אלא אף עלול לגבש דיעה שלילית לגבי העסק.

פן נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא המחויבות: דף עסקי שאינו מתעדכן באופן תדיר פוגם קשות בתדמיתו של העסק, כך שבעלי העסק חייבים להשקיע בדף זמן ואנרגיות בלתי מבוטלות – או לשכור חברה שמומחיותה היא שיווק באינטרנט ובפרט בפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *