קידום אתרים

הרבה מאוד אנשים שלא מגיעים מתוך קהילת קידום האתרים אוהבים להספיד את עולם קידום האתרים כל אימת שנשמעת הכרזה חדשה מפי גוגל לגבי אלגוריתם חיפוש חדש כזה או אחר שאמור לשים סוף לספאם, אבל האמת היא שבעולם ללא מקדמי אתרים כלל, סביר להניח שהאתרים האיכותיים באמת היו מתקשים עוד יותר להתברג במקומות גבוהים במנועי החיפוש.

SEO

 בניגוד למה שמקובל לחשוב, תפקידו של מקדם האתרים לא מסתכם רק ביצירת ערמות על גבי ערמות של קישורים לאתרי הלקוחות שלו, אלא עליו לדאוג גם לכך שאתרים אלו יהיו מאורגנים בצורה היררכית והגיונית על מנת שלמנועי החיפוש יהיה קל לגשת אליהם ולאחסן אותם במאגרי הנתונים שלהם.

חלק גדול מן הפעולות האלו נעשות ברמת האתר עצמו ואפילו ברמת הדף הבודד (on page) וחלק אחר מן הפעולות האלו נעשות באמצעות התממשקות מול הכלים של גוגל למנהלי האתרים (Google Webmaster Tools). בין היתר, הכלים האלו מאפשרים לאתר ולתקן שגיאות באתר, להודיע לגוגל על העברת אתר לכתובת חדשה, לשלוט על האופן בו האתר או חלקיקי מידע ממנו יופיעו בתוצאות, לראות את צפיפות מילות המפתח ברמת האתר הכולל, וכך הלאה.

תחום אחריות נוסף של מקדם האתרים הוא לעקוב אחר התנועה הנכנסת לאתר באמצעות מערכת למדידת תנועה והשאילתות שדרכן מגיעים אליו הגולשים מגוגל. למעשה, היום לא תמיד חשוב לדעת באיזה מיקום מדויק נמצא האתר על מילת מפתח מסוימת (וזאת מכיוון שכל גולש מקבל סט שונה של תוצאות), אלא כמה חשיפות ולחיצות בסך הכול הוא מקבל ממנה. כך למעשה קל הרבה יותר למדוד את האפקטיביות של מסע קידום מסוים ולהציב יעדים ספציפיים (לדוגמה, העלאת אחוז המכירות פי שניים תוך כשלושה חודשים).

הקשר שבין שיווק וקידום אתרים

האתגר ההולך וגדל של קידום אתרים כיום, הכריח את מקדמי האתרים לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין כיצד אפשר להשתמש במקורות נוספים ברשת על מנת לחזק את אתרי הלקוחות שלהם גם במנועי החיפוש. אחד מן הממצאים המעניינים ביותר שחזר על עצמו שוב ושוב בסקרים שונים בשנים האחרונות הוא שאתרים בעלי פעילות חיובית וענפה ברשתות חברתיות, דורגו גבוה גם בחיפושים רלוונטיים עבורם במנועי החיפוש.

 מכיוון שבגוגל ומנועי החיפוש האחרים מתעקשים שיש להם גישה מוגבלת לנתונים כמו לייקים מתוך פייסבוק, המסקנה הפשוטה והיא שאתרים שמקבלים פידבק חיובי ברשתות חברתיות, זוכים כנראה גם לאזכורים וקישורים רבים מאתרים נחשבים ברשת. להזכירכם, זהו העיקרון לפיו פעל אלגוריתם הדירוג המקורי של גוגל ה – PageRank, ולמרות השינויים הרבים שחלו בו במהלך השנים, העיקרון הנ"ל עדיין לא השתנה מאז…

אם נלך צעד אחד קדימה, אסור להתעלם כמובן גם מהרשת החברתית של גוגל עצמה, גוגל פלוס, שם כבר יש קשר ברור בין פעילות בתוך הרשת לבין דירוגים של אתרים בתוצאות האורגניות של גוגל. אחת הסיבות לכך (מעבר לכך שלגוגל יש גישה ישירה לכל הנתונים שעוברים ברשת) היא שסט התוצאות האישי של כל גולש מושפע בין היתר מרשימת האנשים אחריהם הוא עוקב בגוגל פלוס. במילים אחרות, מקדמים מקושרים עם הרבה עוקבים במעגלים שלהם מצליחים לגרום לאתרי הלקוחות שלהם להתבלט.

לסיכום, עם כל הכבוד לבנייה של קישורים מאתרים אחרים וכתיבת מאמרים שעדיין יש להם חלק חשוב בתחום של קידום אתרים כיום, מקדם אתרים מודרני הוא גם משווק לכל דבר ועניין, ומי שימשיך לקדם רק לפי שיטות שהיו מקובלות לפני 5 או אפילו 3 שנים, כנראה לא ישיג עבור הלקוחות שלו תוצאות טובות לאורך זמן.

 אולי יעניין אותך גם : 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *